Forte

2011. február 27., vasárnap

About Us

Nagy segítség lenne számunkra az arculattervezésben, ha minél többen írnátok nekünk egy-két szót, kifejezést, ami szerintetek nagyon jellemző Horváth Csaba művészetére és a Forte Társulatra. Mitől más? Mitől erős? Miért szeretjük?

7 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. physical theatre, fizikai színház, testi színház, test, mint megnyilvánuló, mint amit érzékelünk egymásból, hang-szöveg-mozdulat-kép egyszerre, azok a hatások, ami a személyünket érinti meg, személyiség színház, personal theatre, perszonális, transzperszonális! :)

    forte, erős, hangos, a person's strong point, őszinte, klasszikus kortárs nyelven, mint az őserő mai megnyilvánulása

    VálaszTörlés
  3. Lőrinc Kati:

    "Horváth Csaba nem koreográfus, hanem test-rendező.
    S amikor testet mondok, akkor beleértem mindazt, amit testeink magukkal hordanak: nyűgöt/örömöt, gondolatot, érzéki reakciókat, - rengeteg energiát.
    Minden mozog a testünkben. Még akkor is, ha csupán ránézünk valakire, vagy kimondunk egy szót.
    Ott mozog bennünk a teljes, magunkkal hozott élet.
    Elsősorban erre a mozgásra épít Horváth Csaba test-színháza."

    VálaszTörlés
  4. soha, semmilyen megúszást nem enged. itt, kérem, jelen kell lenni a pillanatban, a játszóknak is, a nézőknek is. nincs kecmec. hála istennek.
    itt mindennek jelen-tősége van. itt mindennek van jelen-tősége.

    VálaszTörlés
  5. ösztönös, ellentmondásos, finom, vad, elemi, elementáris, mély, fizikai, emberfeletti (pl. Godot-ra várva), sokrétű, költői

    VálaszTörlés
  6. Bernadette Kemenes:

    Csaba munkájáról: Az intencionalitás olyan egészen velőkig hatoló ösztönös megnyilvánulása, mely kisemmizi az elmét, s darabokban hullajtja szét a domború testet(?),-ekként határozza meg az összsúlyt s önnön adottságát rabságába vetetten leplezi le...

    VálaszTörlés
  7. Térey János:

    "Horváth Csaba fizikai színháza, embert próbáló, az embert minden ízében átmozgató, sőt: emberből építkező játéka nem udvarias színház. Nem óhajt „földolgozni”, nem akar úgymond „szórakoztatni”. Minden alkalommal kockára tesz mindent, elölről kezdi, és meg meri karcolni a parketta lakkját.
    Szálinger Balázzsal való Együttműködésük azt példázza, hogy az értelmes és életképes színház nem az alkalmazkodni tudás teherpróbája."

    VálaszTörlés